Arteterapia, Bratislava
 i  PSYCHOLÓGIA 
Zabudli ste heslo?
Registrácia psychológa
Kontaktné šošovky
  1. Kontaktné šošovky Široký výber kontaktných šošoviek a príslušenstva.
  2. Farebné kontaktné šošovky Pozerajte sa na svet farebne vďaka farebným kontaktným šošovkám.
Aktuálne akcie
» Ostatné akcie »
Vaše otázky

Externá forma štúdia psychológie

Autor: Katarína Probstová

Kategória: čo ty na to?

Externá forma štúdia psychológie sa stala živou témou na tejto stránke a preto som sa rozhodla otvoriť na túto tému aj diskusiu. Budem rada ak využijete tento priestor, vyjadríte svoj názor, prípadne zahlasujete v anketovej otázke.

U nás (na Slovensku) je situácia zatiaľ taká, že diaľkovo možno študovať sociálnu prácu a najnovšie aj psychológiu na Fakulte sociálnych a ekonomických štúdií UK v Bratislave (www.fses.uniba.sk). Táto fakulta ponúka bakalárske a magisterské štúdium sociálnej a pracovnej psychológie.

Záujemcov – laikov, ktorý majú záujem o psychológiu, ale nie o VŠ štúdium, možno osloví trojročné víkendové štúdium základov psychoterapie, ktoré v rámci celoživotného vzdelávania ponúka Pražská psychoterapeutická fakulta PVŠPS (www.viap.cz)

Nechcem hneď v úvode písať svoj názor, aby som vás neovplyvnila, no do diskusie sa rada zapojím.

« predchádzajúci článok
Čo s našimi autistami ?
213/1562nasledujúci článok »
LDZ: Čo vlastne ženy chcú?

Hodnotenie príspevku

Hodnotenie: 10 bodov good pointgood pointgood pointgood pointgood pointgood pointgood pointgood pointgood pointgood point

Hlasovalo: 213 ľudí


Ďalšie parametre článku


Najnovšie diskusné príspevky a reakcie

Do diskusie môžu prispievať len zaregistrovaní užívatelia. Zaregistrujte sa!
Meno prispievateľa Peter Žitný Dátum pridania príspevku 17.11 2011 19:18:21

Katedra psychológie FF TU Trnava oznamuje: Na Trnavskej univerzite v Trnave sa otvára jednoodborové externé štúdium psychológie (externá forma štúdia v odbore psychológia), ktoré je rovnocenné s denným štúdiom (dennou formou) psychológie - Katedra psychológie FF TU (Filozofická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave) je tak prvou katedrou psychológie na Slovensku, ktorá takéto štúdium psychológie poskytuje v externej forme garantujúc jeho plnohodnotnú kvalitu, ktorá je založená na 19-ročnej histórii katedry. Katedra psychológie FF TU patrí k zakladajúcemu pracovisku Fakulty humanistiky (v súčasnosti Filozofickej fakulty) na obnovenej Trnavskej univerzite (1992). Svojím zameraním nadväzuje na tradíciu, kultúru a hodnoty pôvodnej Trnavskej univerzity (1635-1777), ako jednej z najstarších univerzít strednej Európy.

Viac informácií nájdete na webovej stránke Katedry psychológie FF TU - cez vyhľadávač Google zadajte prosím kľúčové slová: externe psychologia kptruni

Zdieľajte, prosím, tento oznam aj ďalej všetkým tým, ktorí by o externé štúdium psychológie mohli mať záujem, ďakujeme.

Meno prispievateľa Katarína Novomeska Dátum pridania príspevku 28.12 2011 15:24:41

Bude sa dať po bc. externom aj mgr. externé štúdium?

Meno prispievateľa dragan vlasić Dátum pridania príspevku 20.2 2010 22:33:13

zdravim vsetkych,

takze externe studium???.. kde, ako, kto, kolko???dalsie potrebne otazky..ale ludia, ktorich sa to netyka budu neustale proti a naopak tí, kt. ano preco nie???...jednoducha odpoved komu na tom len trochu zalezi .. uz samotna otazka nie je dobre polozena / jeden z aspektov psychologa - podat vedomosti a suvislosti - spravne vyjadrit myslienku /..ale samozrejme svoju ulohu otazka splnila, takze fajn. Dolezite je otazku polozit sposobom- ako vytvorit moznosti pre ludi nadanych a ochotnych vzdelavat sa pri sucasnom progrese kvality / nielen na externom/ studiu??? .. potom je absolutne jedno akym sposobom sa dane studium prevadza... tu zjavne nekonstruktivne predsudky su uplne mimo.. je niekolko sposobov ako docielit aby bolo mozne studovat externe a zaroven kvalitne/len samotne studium je postavene ako minimalna poziadavka na konkretne uplatnenie - takze samo osebe nikdy a nikde nemoze stacit/ napr. do ext. st. prijmanie na zaklade psychoanalyzy zaujemcu o ext. st. psych. kde by sa zhodnotili predpoklady a motivacia a zaroven vylucili ti, kt. nesplnaju zakladne osobnostne/ nie vedomostne/ predpoklady.

Kmplexnejsia debata by bola v tomto pripade vhodna..ale ako kratka reakcia na dane postacuje

Prijemne studium..

DV

Meno prispievateľa katarina krajcovicova Dátum pridania príspevku 6.2 2011 17:41:39

tato tema ma velmi zaujala, len problem je ze tento rok sa externá forma studia psychologie neotvára. ak by ste mali informacie o inej skole na ktorej mi umoznia studovat externe psychologiu bola by som vám vdacna za informacie pretoze ja som uz hladala naozaj vsade. dakujem

Meno prispievateľa Samuel Kušnierik Dátum pridania príspevku 4.4 2011 17:31:13

Tiež som hladal a bol by som velmi rad, keby externu formu studia otvorili aspon na jedinej VŠ na Slovensku.

Kazdy rozumny clovek vie, ze to ako sa clovek danej problematike (nielen psychologii) venuje a ako sa o nu zaujima, je u kazdeho individualne. Preto nemozno v ziadnom pripade globalne tvrdit, ze denni studenti psychologie jej viac rozumeju alebo sa jej budu v buducnosti vediet lepsie venovat (toto viem z vlastnych skuseností).

Bolo by naozaj skvelé, keby sa externa forma uz buduci rok otvorila. Je mi luto ze aj samotni pedagogovia a vedenia univerzit sa k tomuto stavaju skor negativne.

Meno prispievateľa Katarína Marková Dátum pridania príspevku 26.1 2011 18:00:52

Ja si myslím, že by malo byť umožnené študovat psychológiu aj externou formou. Aspon magisterský stupeň štúdia. Predsa len, ten, kto študuje dennú formu bc štúdia, už musí mať v psychológii prehľad a ďalšie štúdium sa na to všetko čo sa naučil naväzuje. Preto by to nemal byť až taký problém. A položme si otázku.. Čo iné sa študent na tých prednáškach naučí okrem poučiek a vymenovaní? Áno, aj tie sú dôležité. Ale prax tým nezískajú. Žiadny profesor ich nenaučí to, čo by sa študenti naučili sami, svojimi vlastnými skúsenosťami. Takže.. som za externé štúdium magisterského stupňa, ale s povinnou praxou.

Meno prispievateľa maci Dátum pridania príspevku 19.1 2010 14:32:13

Dobry den,

Ja studujem 3 rocnik misijnej a charitativnej prace.

Rada by som dalej studovala, najlepsie dennou formou. V prvych rocnikoch sme mali celkom dost psychologie, ale len zaklady. Chcela by som pokracovat dalej, ale v odbore viac zameranom na psychoterapie. Aj vo svojej bakalarskej praci sa zameriavam na doliecovanie zavislosti formou terapii a pod. Neviem ako by to bolo s prestupom na inu skolu. Tiez ma zaujala moznost studia v Prahe, aj ked to je velmi daleko. Pokial nebudem mat moznost dalej studovat to, co chcem, urcite vyuzijem aspon takuto moznost vzdelania sa sama pre seba. Zaujimalo by ma ako to je s moznostou studia samotnej psychologie a co najviac pribuznym odborom. Pokial viete nieco viac, prosim odpiste mi. Dakujem :)

Meno prispievateľa Bolgacova Daniela Dátum pridania príspevku 15.12 2009 22:08:24

Je smutné, že stále viac majú možnosť študovať študenti profesiu psychológia bez toho, aby sa mohli následne realizovať vo svojej profesii. Napr.študenti pedagogickej fakulty to majú obzvlášť zložité po skončení náročného a 5-ročného štúdia!!! Rada by som počula názor aj iných na túto problematiku. Štúdium áno,ale čo ďalej. S pozdravom Dr. Bolgáčová

Meno prispievateľa Sára Mičúchová Dátum pridania príspevku 25.6 2009 20:03:16

chcem sa spytat ,kolko sa plati za externe studium na tej fakulte? neviete niekto poradit ,prosim na mail.

Meno prispievateľa Zuzana Grecmacherová Dátum pridania príspevku 13.11 2008 23:00:55

Mala by som záujem o štúdium psychológie externou formou, no zatiaľ žadne informácie o tom, že kde by sa dalo, mám záujem aj o víkendové štúdium v Prahe. Mohli by ste mi poradiť? Ďakujem.

Meno prispievateľa Mato Dátum pridania príspevku 24.10 2008 16:00:38

Dobry den,takze som velmi rad ,ze vznikla moznost externe studovat psychologiu.Mal by som niekolko otazok.Pani Katarina,myslite si ze moze byt clovek ,ktory mal tazke detstvo,je abstinujuci alkoholik a pracuje ako vojak raz dobry psycholog?je mozne ze cim viac toho clovek v zivote pochopi,zazije a vidi o to viac sa vie do daneho problemu viac vzit pochpit danu vec viac ako ktokolvek iny?je psychologia o tom ,alebo o pouckach?dakujem

Meno prispievateľa Katarina Dátum pridania príspevku 6.11 2008 22:37:07

Podla mňa psychologia nie je o zážitkoch a poučkách ale skôr o osobnostnej zrelosti, sebareflexii, empatii, schopnosti počúvať a aj sa pýtať.

Osobnosť sa formuje aj získanými skúsenosťami a zážitkami a potrebné vedomosti aj z kníh.

Meno prispievateľa Kristin Dátum pridania príspevku 3.10 2008 12:37:37

Podla mna kazdy ma svoje vnutorne presvedcenie, a ak niekto skutocne pocituje, ze praca psychologa je prenho osudovou pracou a nema na to moznost koli nedostupnosti externej formy studia, je to vzdy vacsia skoda a viacnasobna ako to ze "uroven nieje natolko vypracovana ako pri dennej forme". Myslim si, ze ludia kori vedia, ze chcu pomahat druhym, ako napriklad ja, sa sance na externe studium chytia a nieje dalej problem zistit si blizsie info ako aj nastudovat literaturu. K studiu psychologie popri praci kedze mam dietatko som vzdy inklinovala ale vzdy ma zabrzdila spominana nedostupnost, takze si viete asi predstavit ako velmi ma tento clanok potesil :)

Drzim vsetkym palce a verim ze kvalita a uroven psychologov nieje iba vecou knih a prednasok ale predovsetkym vnutorneho presvedcenia.

Meno prispievateľa Maca Dátum pridania príspevku 30.7 2008 20:37:38

Zaujmalo by ma víkendove študium v Prahe,čím vlasteb toto študium pre študenta skončí a či by mi nevdel niekto poradiť prípravu na príjmačky..vdaka...P.S škoda že taketo niečo nie je u nás

Meno prispievateľa Marcela Dátum pridania príspevku 20.7 2008 14:34:29

Ahojte som velmi rada ,že nie som sama , ktorá sa pokuša niečo najsť o externej forme študia PS.Bola by som rada keby sa nejaka možnosť vyskytla niektorý robíme psychologa denne akurat ,že nemáme na to papier . Cim dalej je svet svetom tým je to horšie a veľa ľudí by potrebovalo psyychologa je ich malo a su tiež vyčerpaný my sme tý , ktorý by chceli pomoct ale nevieme ako nato ,ked už máme pracu a nemožeme si dovoliť finančne nezarabať.

Meno prispievateľa Robo Dátum pridania príspevku 13.7 2008 08:39:49

Mam zaujem o externe studium psychologie. Vie mi prosim Vas niekto poradit kde je mozne dialkovo psychologiu studovat? Dakujem :)

Meno prispievateľa robert Dátum pridania príspevku 26.4 2008 18:16:31

Nemôžem súhlasiť, že psychologia by mala byť len denná forma. Viem, že môže byť zo mna dodrý psychológ, mám odporúčania aj od inšpektorky z ministerstva školstva, ale mám 26 rokov a denné štúdium neprichádza v úvahu. Druhá vec je tá, že žiadny papier psychológa neurobí, je to nie len veda, ale hlavne umenie a celoživotné vzdelávania v rozšírovaní si možností. Je veľa psychologov, ktorí si škatuľkujú diagnozy a podľa toho aj pristupujú k postupom, ktoré väčšinou sú obmedzené a v konečnom dôsledku, pre klienta zbytočné.

Meno prispievateľa Marcela Dátum pridania príspevku 10.2 2008 17:19:35

Ahojte,

som rada, že sa tu rozvinula diskusia na tému: Externá forma štúdia psychológie. Ja by som tiež chcela študovať externe psychológiu na Slovensku. Konkrétne by ma zaujímalo, či sa dá študovať detská psychológia, či je na to nejak zvlášť odbor,a tiež by som chcela viac informácií(počet rokov štúdia, predmety na prijímačky, literatúra...). Ja som už ukončila vysokú školu ekonomickú, mám už prácu v oblasti účtovníctva. Avšak až v priebehu posledných pár rokov som zistila, čo by ma naozaj zaujímalo. Chcela by som svojou prácou pomáhať a byť užitočná, ale nie po hmotnej stránke ( pracovať s papiermi a financiami, to ma nenapĺňa a nerobí radosť) Veľmi mám rada deti a chcela by som im pomáhať zvládať ich detský svet s ich problémami, ale tiež byť pritom, keď sa ich detská tvárička rozžiari šťastím a spokojnosťou.To by mi robilo obrovskú radosť, bola by to pre mňa odmena.

Preto by mi vyhovovala externá forma štúdia, lebo mám už prácu a štúdiu by som sa chcela venovať popri nej.

Ďakujem za odpovede.

Marcela

Meno prispievateľa Sara Dátum pridania príspevku 2.2 2007 19:15:23

Dobry den. Chcela by som spytat ci sa da muzikoterapia normalne studovat na vysokej skole. A ci sa taky odbor nachadza aj na Presovskej univerzite. Neviete mi poradit?? Moc dakujem..

Meno prispievateľa Katarína Dátum pridania príspevku 5.2 2007 08:43:04

Samostatné štúdium muzikoterapie u nás neexistuje.

Meno prispievateľa Karin Dátum pridania príspevku 27.5 2006 20:06:10

Dobry den. Velmi schcalujem externu formu studia psychologie. Chcela by som sa spytat: Mam vystudovany odbor Ucitelstvo pre 1.st. ZS(zakoncene s titulom Mgr.), kde jednym zo statnicovych predmetov bola aj psychologia. Spadali pod nu, vseobecna, vyvinova , socialna a pedagogicka. Chcela by som studovat psychologiu . Mam tym vsetkym prejst znova? Budem velmi rada ak mi poradite. Kde sa da studovat,kolko rokov, ake su prijimacie pohovory..atd. Dakujem . Prajem pekny den..

Meno prispievateľa Katarína Probstová Dátum pridania príspevku 28.5 2006 16:42:25

Treba sa obrátiť na študijné oddelenie jednotlivých VŠ. VŠ, kde sa dá študovať psychológia nájdete v článku o prijímacích pohovoroch.

Meno prispievateľa bruno Dátum pridania príspevku 22.5 2006 16:23:30

Dakujem za uprimnost mila Katarina,plne s Vami suhlasim,prevetral som internet hore,dole nahodou som sa dostal aj k tejto stranke

tak som napisal,za pitanie nebiju,nie A kto

sa pita ten sa dozvie Bolo mi potesenim

Prajem pekny den BRUNO

Meno prispievateľa Lubka Dátum pridania príspevku 24.5 2006 22:41:07

podla mna zalezi na tom, co je obsahom tohto studia a co ludia od neho ocakavaju. Myslim si, ze ak ide ciste o zaujem dozvediet sa viac o psychologii, pripadne dostat odpovede na otazky, ktore cloveka zaujimaju, je to velmi prijatelna forma (cez vikendy). Ale ak clovek ocakava, ze v tomto kurze pojde o vsetky tie "fancy staff" o psychologii, ako su prezentovane popularnymi "psychologmi" ako Dr. Phil, tak to nie. Som za to, aby sa ludia vo volnom case vzdelavali, ale myslim si, ze psychologia je prilis delikatna a komplexna na to, aby ludia ziskavali kvalifikaciu "na dialku". takze moj nazor: studium na dialku len ako extra informacie, ale nie ako kvalifikovane studium konciace statnou skuskou..

Meno prispievateľa jenesa Dátum pridania príspevku 12.3 2008 11:04:56

zaujimavy nazor, ale co ludia, ktory maju vazny zaujem studovat psychologiu, ale kvoli roznym okolnostiam si nemozu dovolit denne studium, ako napriklad ja.preco by nemohli mat taku istu sancu na kvalifikovane studium ako ostatni???

Meno prispievateľa Avila Dátum pridania príspevku 9.3 2007 13:54:26

Som absolútne proti extrernej forme psychológie. Nie pri úrovni, akú u nás externá forma VŠ štúdia má. Štačí sa pozrieť, čo sa stalo so špeciálnou pedagogikou. Koľko "špeciálnych pedagógov" nám po Slovensku behá a sú vôbec kvalifikovaní, či len rýchlobežiaci nadstavbári? Pán Boh nás ochraňuj pred rýchlokurzovými psychológmi.

Meno prispievateľa Barbora Dátum pridania príspevku 5.1 2009 11:16:23

presne tak, pan boh nas opatruj pred študentami externej formy psychologie, sice aj ked som sa stretla už s vela ludmi, ktorí by naozaj na toto študium mali, zial, nemaju k dispozicii tolko casu, aby sa jej venovali denne.

Meno prispievateľa Lubka Dátum pridania príspevku 21.3 2007 13:07:01

suhlasim s Vami. Psychologia je prilis komplexna veda a vyzaduje vyucovanie na vysokej urovni. Slovenske skolstvo by viac malo investovat do denneho studia psychologie a dostat to na taku uroven, aby sa dalo porovnat so zahranicnymi univerzitami, nez zacne experimentovat s externym studiom.

Meno prispievateľa Lenka Karšňáková Dátum pridania príspevku 25.3 2008 21:00:15

Ahoj, mas pravdu Katarína, a myslim si ze externe studium vôbec, nie je pre studenta dobre. ja osobne s tym skusenosti nemam no poznam ludi ktory sa s touto formou studia dost trapia. Profesory sem tam nieco vysvetlia a dalsie veci nechaju na studentoch aby sa sami naucili, co je dost blbe, ved predsa potrebuju o urcitej veci vediet viac a lepsie to pochopia ked im to niekto vysvetli...

Meno prispievateľa peter Dátum pridania príspevku 18.2 2008 14:07:27

To je sice pravda ale co ak to niekto naozaj mysli vazne nema moznost studovat denne a nechce to len koli vyplneniu casu?

Meno prispievateľa Lubuska Dátum pridania príspevku 19.5 2006 18:48:20

Aj ja,podobne ako Bruno,mám záujem o štúdium psychológie.Mohli by ste tu o tom napísať niečo viac,prípadne mi odpovedať mailom?

Vopred ďakujem :)

Meno prispievateľa Katarína Dátum pridania príspevku 22.5 2006 13:27:33

Milý Bruno aj Lubuška,

od uchádzača VŠ štúdia sa očakáva trochu väčšia aktivita ako otázka na nete. V článku, ktorý mal byť podnetom na úplne inú diskusiu je uvedená stránka vysokej školy, kde sa dá externe študovať socálna a pracovná psychológia. Tam nájdete odpovede na vaše otázky.

Držím palce!

Meno prispievateľa bruno Dátum pridania príspevku 11.5 2006 17:59:40

Dobry den

Zaujala ma tato tema,lebo sam mam vazni zaujem o studium psychologie

Mohol by som prosim dostat nejake blizsie informacie o moznostiach a podmienkach Dakujem

BRUNO

» Ostatné diskusné príspevky »
Kontakt
Mail: probstovaapost.cz
Vyhľadávanie


Zo všetkých zaujimavých odkazov ma najviac zaujali:
Všeobecné
 29.41%
Časopisy
 22.62%
Inštitúty
 11.76%
Možnosti štúdia psychológie
 36.20%
Počet hlasov: 221
Reklama
Novinky