SENZORICKÁ INTEGRÁCIA

Akcia pre odbornú verejnosť

Akcia sa koná v dňoch od 19. 3. 2020 do 21. 3. 2020

Miesto akcie: Bratislava


SENZORICKÁ INTEGRÁCIA

 

Čo je senzorická integrácia?

 Je to schopnosť mozgu prijímať jednotlivé zmyslové informácie a integrovať ich v jeden celok. Tento proces je veľmi dôležitý pre celkové vnímanie sveta, učenie a taktiež výrazným spôsobom ovplyvňuje sociálne správanie.

Čo sú poruchy zmyslového spracovania ? 

Ide o poruchy spojené s oslabenou senzorickou integráciou. Prejavuje sa v precitlivenosti (hypersenzitivita), oslabenej citlivosti (hyposenzitivita), resp. zvýšenou potrebou vyhľadávať (seeking) niektoré, alebo všetky zmyslové podnety. V praxi to môže vyzerať tak, že dieťa si často zakrýva uši (precitlivenosť na auditívne stimuly), neskutočne mu vadia visačky na oblečení (precitlivenosť na taktilný systém), alebo neustále ochutnáva nejedlé predmety (dosycovanie orálnej stimulácie).

Aká je prevalencia týchto porúch a aké sú rizikové faktory vzniku týchto porúch?

 

Poruchy zmyslového spracovania sa vyskytujú až u 5-16 % detí v školskom veku. Možné rizikové faktory sú nasledovné : predčasne narodené deti; nízka pôrodná hmotnosť; nepriaznivé okolnosti v tehotenstve (stres, zdravotné komplikácie, medikácia, drogy, alkohol), komplikácie pri pôrode, nízky socioekonomický status.

Aká je pomoc pre tieto deti?

Terapeutický prístup v koncepte senzorickej integrácie vyvinula v 70. rokoch Anna Jean Ayres (1920 – 1988). Ide o základný model v rámci senzorickej integrácie. Dieťaťu sú cielene podávané zmyslové podnety, čím si môže postupne vytvárať a formovať jednotlivé adaptívne odpovede.

Kto je Elisabeth Söchting a Helene Grabuschnigg a aké sú možnosti vzdelávania pod ich vedením?

Lektorkou vzdelávania je Mag. Elisabeth Söchting. Profesiou je činnostný terapeut a psychológ so zameraním na senzorickú integráciu. Svoje poznatky v rámci senzorickej integrácie získala priamo v Kalifornii na klinike Jean Ayres. Už 20 rokov pracuje s deťmi s poruchami zmyslového spracovania, ADHD, autizmom a aspergerovým syndrómom. Aktuálne je v procese doktorandského štúdia v odbore neuropsychológia.

 

Lektorkou vzdelávania je tiež Helene Grabuschnigg. Profesiou je činnostný terapeut so zameraním na senzorickú integráciu. Má dlhoročné skúsenosti s deťmi s poruchami zmyslového spracovania. Je uznávanou lektorkou v SI a tiež matkou 3 detí.

1. SI ORIGINAL – Základ tvoria kurzy INTRO A TEÓRIA (podľa Ayres) a následne nadstavbový kurz VYUŽITIE SENZORICKEJ INTEGRÁCIE V PRAXI+SUPERVÍZIA

V prípade záujmu sa môžete registrovať kliknutím tu:

REGISTRACIA

« predchádzajúci príspevok
O výchove dospievajúcich: Kontrolovať či nekontrolovať?
nasledujúci príspevok »
Program pre deti s ťažkosťami v správaní


Vložte diskusný príspevok

Do diskusie môžu prispievať len zaregistrovaní užívatelia. Zaregistrujte sa prosím!